První číslo jubilejního třicátého ročníku teatrologického časopisu Divadelní revue (vychází v červenci 2019) přináší příspěvek Julie Kočí, která analyzuje propagandistickou baletní kreaci Mír! Taneční manifest o 11 obrazech z roku 1951 v kontextu poúnorové kulturní politiky; lodžská teatroložka Dominika Łarionow se věnuje polskému divadelníkovi Tadeuszi Kantorovi jako scénografovi. Ke Kantorovi se váže i recenze Jana Hyvnara na novou publikaci polského teatrologa Krzystofa Plesniarowicze. Natálie Nečasová přibližuje osudy a tvorbu českého danseur libre inspirovaného tvorbou Isadory Duncanové Františka Malkovského v letech 1910–1948 ve Francii. Portrét doplňuje překlad jeho ranného textu „Esej o přirozeném pohybu“. Rozhovor s nakladatelem, organizátorem a teatrologem Janem Dvořákem vedl Martin J. Švejda. V rubrice recenze najdete příspěvek Martina Bernátka, který se kriticky obírá slovenským překladem Úvodu do divadelní vědy od Christophera Balmeho a Martin Vlček píše o loňské výstavě a publikaci Česká divadelní fotografie v letech 1859–2017. Markéta Trávníčková k životnímu jubileu divadelní historičky Ljuby Klosové připravila její kompletní bibliografii.