Druhé číslo teatrologického časopisu Divadelní revue 2019 přináší dva příspěvky o současném a tři o starším divadle. Jitka Vrbková píše o polském souboru Teatr 21, který na profesionální bázi pracuje s herci s Downovým syndromem a poruchou autistického spektra. Daniela Pillgrab se ve studii „Přehodnocování politiky prostoru skrze performanci“ zabývá „nomádskou“ městskou sitespecific kompozicí IDEAL PARADISE (2016) režisérky Claudie Bosseové. Magdaléna Jacková píše o anonymním textu Historia duchovní o Samsonovi, vydaném v roce 1608, který představuje jedinou v úplnosti dochovanou bohemikální hru o Samsonovi z období raného novověku. Lisa Erlenbuschová zkoumá čtyři německé překlady francouzských komedií pro zámeckém divadlo v Českém Krumlově v polovině 18. století. Alena Jakubcová ml. se ve stati „ ‚Lustiger HoffDiener‘ (komický dvorní sluha) jako předchůdce Hanswursta“ zabývá divadelněhistorickou analýzou hauptakce z roku 1713. Rozhovor čísla vedl Libor Vodička s divadelním a literárním historikem Václavem Štěpánem. Veronika Kyrianová recenzuje publikaci Annemarie Matzke Práce na divadle: Historie diskurzu divadelní zkoušky a Tomáš Kubart píše o knize Hany Buddeus Zobrazení bez reprodukce? Fotografie a performance v českém umění sedmdesátýchlet 20. století. Obsah příspěvků z květnové „panteatrologické“ konference Perspektivy teatrologie 3 shrnuje Dagmar Inštitorisová.