Číslo 27 časopisu Czech Theatre je z velké části věnováno scénografii. Vychází při zahájení 12. ročníku Pražského Quadriennale (PQ), největší světové výstavy of performance design and space. S historií a současnou podobou PQ seznamuje článek amerického teoretika scénografie Arnolda Aronsona nazvaný The Prague Quadrennial 2011. Marta Ljubková, jedna z kurátorek české expozice, objasňuje ve svém článku Czech Scenography at PQ 2011 koncepci výběru české scénografie, prezentované na letošním ročníku. Marie Zdeňková se ve svém článku The Beauty and Roughness of Authentic Worlds zabývá českou scénografií v alternativním prostoru, Věra Ptáčková píše o jednom z nejosobitějších scénografů současného českého divadla, Marku Cpinovi (Marek Cpin: An Attempt to Categorise). Cpin spolupracuje především s režisérem Janem Mikuláškem, jehož tři inscenace z posledního roku v článku Jan Mikulášek - In Quest of Style hodnotí Kamila Černá. Petra Ježková se v článku Wilson’s High-tech Theatre in Prague zabývá dvěma inscenacemi, které nastudoval Robert Wilson v roce 2010 v pražském Národním divadle, i jejich kritickým ohlasem. K pražským současným nejrenomovanějším divadelním scénám patří Dejvické divadlo a Divadlo Komedie. Jana Machalická v článku Dejvice Theatre: A Success of Consistency píše o dvou úspěšných inscenacích Dejvického divadla, jedna z nich, Muž bez minulosti, získala Cenu Alféda Radoka jako nejlepší inscenace roku 2010. V článku The Civic Rage of the Comedy Theatre představují Marie Zdeňková a Richard Erml dvě inscenace divadla Komedie, které vzbudily v uplynulém roce pozornost kritiky; jedna z nich, Spílání publiku, je považována za jistou rekapitulaci a osobní výpověď uměleckého souboru existenčně ohroženého divadla. V každém čísle našeho časopisu představujeme jednoho režiséra nastupující generace. Tentokrát je to Štěpán Pácl, který již podruhé (tentokrát za inscenaci Ibsenova Branda) získal cenu Alfréda Radoka jako Talent roku 2010. Ve statích A Life without Fire? a Words, Rhythm, Meaning: The Directorial Work of Štěpán Pácl o něm píší Jana Patočková a Kamila Černá. Tématem článku Marty Ljubkové Tomáš Žižka: At a Specific Side jsou site specific projekty režiséra Tomáše Žižky. Hlavní část čísla uzavírá článek Lenky Šaldové Festival Opera, věnovaný soutěžní přehlídce českých operních inscenací. Jako vždy přinášíme v závěru čísla krátké recenze několika dalších vybraných inscenací uplynulého roku a informace o divadelních cenách, nových českých hrách, publikacích a statistické údaje o českém divadle roku 2010.