Naše poslední debata Kreativní vzdělávání mířící do Česka pomyslně překonala milník a přivedla do veřejného prostoru k k otázkám o kreativitě ve vzdělávání zástupce ministerstva kultury a ministerstva školství. Je dobře, že tématu nechybí pozornost ze strany krajů a měst. Řadu aktérů, kteří hýbou systémovou změnou nebo přináší motivaci do svých zřizovacích škol, oslovujeme intenzivněji, protože stát a my všichni stojíme před důležitým krokem. Kreativní myšlení není výsadou umělců. Je načase překonat mýty a dodat si odvahu rozvíjet kreativitu na každodenní bázi. Potřebu změny jistě cítí po pandemii zcela konkrétně zejména učitelé, žáci, ředitelé škol i rodiče. Živé, neotřelé a motivující formy učení jsou to, co už i v Česku má své výsledky. Dopady kreativního vzdělávání jsou ověřené na mnoha úrovních, ve studiích OECD i v zážitcích běžných žáků základních a středních škol.