Vyšla 16. epizoda podcastu Suflér

  | ©

Budoucnost (kreativního) vzdělávání: co může změnit revize RVP

Ministerstvo školství spustilo před třemi lety ambiciózní proces revize rámcově vzdělávacích programů v souvislosti s přijetím Strategie 2030+. Cílem je připravit žáky/ně a student(k)y na environmentální, technologické a sociální výzvy budoucnosti. Dynamice technologického vývoje už dnešní systém výuky neodpovídá a je třeba se rovněž zabývat alarmujícími fakty, jako je dlouhodobě odmítavý vztah českých žáků a žákyň ke škole, nárůst nejrůznějších psychických poruch, ale také rizikového chování u nejmladší generace. Na školách tedy leží velký balvan úkolů a zodpovědnosti. Ale nejsou na to samy. Už více než 15 let se řada kulturních a uměleckých institucí, projektů i jednotlivých osobností systematicky zabývá spoluprací se školami a obohacením školního programu o nejrůznější kulturní a umělecké projekty. Po mnoha letech je tu možnost přejít z projektového režimu ke kontinuálnímu a rozšířit nabídku hudebních a výtvarných výuk o dramatickou, audiovizuální a tanečně-pohybovou. Zní to krásně. Ale proces je to náročný a změna větší, než by se na první pohled zdálo. Veronika Černohous s Janou Návratovou mluvily s Ondřejem Chrástem, náměstkem ministra kultury, Radkem Marušákem, vedoucím katedry výchovné dramatiky na DAMU a odborným garantem Národního pedagogického institutu za vzdělávací oblast umění a kultura, Katarínou Kalivodovou, ředitelkou Společnosti pro kreativitu ve vzdělávání a místopředsedkyní platformy pro kreativní učení uMĚNÍM, která iniciovala soupis stanovisek k revizím RVP za kulturní aktéry a Petrou Kultovou, konzultantkou kreativity Centra uměleckých aktivit, příspěvkové organizace Královehradeckého kraje.

Podcast Suflér vydává Institut umění – Divadelní ústav a je dostupný na všech streamovacích platformách.


Revize RVP - Oblast umění a kultura

Kulatý stůl NPI z 16.5.2024

Stanovisko platformy uMĚNÍM k revizím RVP

Otevřený dopis děkanů pedagogických fakult v rámci veřejné konzultace zveřejněného návrhu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání 

Centrum uměleckých aktivit Hradec Králové

Inovační centrum Olomouckého kraje, projekt Kreativita do škol Olomouckého kraje

Manuál kreativního učení

Inspirace k implementaci kreativního učení podle Walesu - resumé programu Creative Learning through Arts 

TZ MKČR  z 11. 4. 2023 Revize Rámcových vzdělávacích programů v oblasti Umění a kultury je unikátní příležitostí pro budoucnost společnosti

Informace o všech podcastech vydaných IDU naleznete zde.

Publikováno

18. 6. 2024

Sdílejte

Sledujte náš facebook

Staňte se dobrovolníkem

Dělejte, co vás baví a získejte při tom zkušenosti.

vše o dobrovolnictví

Přihlaste se k odběru newsletteru IDU

Přihlášením k odběru Newsletteru IDU vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání newsletteru.