Kurz se skládá z pěti přednášek, pěti workshopů a společného závěrečného setkání. Zatímco přednášky jsou otevřeny i širší veřejnosti, během workshopů účastníci pracují v malých skupinách s maximální kapacitou dvanácti osob. Účastníci mohou kontinuálně pracovat na řešení konkrétních cílů svých organizací podle úkolů, které si předem stanoví. Letos byli do programu vybráni zástupci čtrnácti kulturních organizací z celé republiky.
O účast na Akademii byl i v letošním roce velký zájem, do výběrového řízení se přihlásilo 37 kulturních organizací napříč obory i typy. Výběrová komise Institutu umění – Divadelního ústavu (IDU), ve složení Pavla Petrová, Eva Žáková, Magdalena Müllerová, Ondřej Svoboda, Táňa Švehlová a Irena Swiecicki, přihlédla při svém rozhodování k několika hlediskům: rozmanitému oborovému zastoupení, širokému geografickému pokrytí, rovnoměrnému zastoupení organizací podle typu a velikosti a především k motivaci a výběru účastníků. Letošního ročníku Akademie se mimořádně účastní také nový realizační tým hudební exportní kanceláře SoundCzech, projektu IDU.
K účasti na vzdělávacím programu Akademie IU pro kulturní manažery byly pro rok 2018 vybrány tyto kulturní organizace:
BuranTeatr; Cooltour Ostrava; Divadlo Drak a Mezinárodní institut figurálního divadla; Impuls Hradec Králové, centrum podpory uměleckých aktivit; Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně; Kredance z.s.; Muzeum Beskyd Frýdek-Místek; Muzeum Cheb; Opavská kulturní organizace; Praha 14 kulturní; Regionální muzeum v Teplicích; Sladovna Písek; SoundCzech; WERICHOVA VILA.
Kromě uzavřených workshopů se v rámci Akademie konají i přednášky otevřené širší veřejnosti zaměřené například na branding a budování značky, komunikaci a leadership nebo práci s dárci na kulturní projekty. Příští z nich, přednáška a diskuze Strategické myšlení a plánování s Irenou Swiecicki se koná 18. 6. Veškeré informace o plánovaných přednáškách najdete na stránkách projektu Akademie Institutu umění zde na webu www.idu.cz.