Během konference, jejíž program je plánován na dva odpolední bloky 26. a 27. května, budou představeny výsledky dvouletého výzkumu publika, který probíhal v Praze, Záhřebu, Vídni, Sofii a Helsinkách. Experti z Velké Británie a jejich evropští partneři přiblíží metodologii segmentace divadelního publika a její výsledky v pěti evropských metropolích. Výsledné modely segmentace evropského publika se pokusí zodpovědět otázky, za evropské publikum tvoří homogenní celek a jaká jsou specifika jednotlivých zemí.
Součástí konference bude dále panelová diskuse se zástupci veřejné i státní správy a expertů na kulturu z různých evropských zemí a interaktivní program, jehož součástí bude workshop segmentace pod vedením britské The Audience Agency. Nebude chybět ani diskuse o Evropské noci divadel jako projektu zacíleném na práci s publikem, jejíž pořadatelé byli taktéž zapojeni do projektových aktivit. Konferenci doplní ukázky z programů vybraných divadel, v nichž probíhal výzkum publika. Za Českou republiku to bylo Národní divadlo, Švandovo divadlo, Studio Dva a Jatka78.
ASSET (Audience Segmentation System in European Theatres) je projekt podpořený z programu Kreativní Evropa a jeho cílem je posílit kapacity pro výzkum a rozvoj publika v oblasti scénických umění. Hlavním pořadatelem projektu je Katedra produkce / Divadelní fakulta AMU, projektovými partnery jsou The Audience Agency (Velká Británie), Institut umění – Divadelní ústav (ČR), Narodno sveušiliště Dubrava (Chorvatsko), IG Kultur Österreich (Rakousko), Arts Project Foundation (Bulharsko) a Metropolia University (Finsko). Kromě projektových partnerů se do výzkumu publika a jeho implementace při prohlubování vztahu s publikem a při vytváření uměleckého programu a marketingu zapojilo nejen 20 evropských divadel, ale také další divadla a kulturní organizace zapojená do Evropské noci divadel.
Konference proběhne v angličtině s tlumočením vybraných částí do češtiny. Další informace najdete na internetové stránce projektu www.asset4arts.eu a ve facebookové události.