Webinář se uskutečnil 30.9. 2020 na platformě ZOOM a nyní je záznam ke zhlédnutí zde.
Institut umění – Divadelní ústav (IDU) vyhlašuje od roku 2013 výběrové řízení na podporu zahraničních kontaktů v oblasti profesionálního umění. Za sedm let existence programu získalo podporu více než 400 žadatelů napříč uměleckými obory. Cílem programu je posílení mezinárodní spolupráce a profesní růst umělců a kulturních pracovníků prostřednictvím individuálních výjezdů na akce v zahraničí. Hlavní oblastí podpory je vysílání jednotlivců do zahraničí jako účastníků odborných konferencí, seminářů, workshopů, zasedání mezinárodních sítí, pozorovatelů na festivalech, přehlídkách, výstavách, veletrzích a dalších odborných akcích v oborech, kterým se IDU věnuje (divadlo, tanec, hudba, literatura, výtvarné umění, kulturní management, design a architektura).
V souvislosti pandemii COVID-19 byly výzvy v programu na rok 2020 a 2021 s ohledem na stále trvající omezení pohybu osob do zahraničí rozšířeny. Oddělení mezinárodní spolupráce IDU současně vyvinulo novou uživatelskou online aplikaci, která žadatelům usnadní přístup do všech aktuálních výzev IDU.
Součástí webináře bylo představení změn ve výzvách na rok 2020 a 2021, prezentace nové aplikace, vyúčtování a administrace programu a zkušenosti žadatelů podpořených v rámci programu v minulých letech.
Účastníci webináře (1. část): Pavla Petrová (ředitelka IDU), Martina Pecková Černá (vedoucí Oddělení mezinárodní spolupráce IDU), Pavel Štorek (Oddělení mezinárodní spolupráce IDU), Eva Cíchová (Oddělení mezinárodní spolupráce IDU),
Účastníci webináře (2. část): Martina Pecková Černá (vedoucí Oddělení mezinárodní spolupráce IDU), Pavel Štorek (Oddělení mezinárodní spolupráce IDU), Petra Kašparová (Festival tanečních filmů), Šárka Maršíková (Cirqueon – Centrum pro nový cirkus)
Webinář se uskutečnil 30.9. 2020 na platformě ZOOM a nyní je záznam ke zhlédnutí zde.