Monografie scénografa a architekta Vladimíra Soukenky sleduje jeho divadelní tvorbu od raných činoherních inscenací v 80. letech 20. století v Divadle pracujících v Gottwaldově (dnes Městské divadlo Zlín) do současnosti. Významnými předěly jeho tvorby bylo angažmá v Laterně magice, kam jej v r. 1983 přizval jeho pedagog z Vysoké školy uměleckoprůmyslové prof. Josef Svoboda, a práce televizního architekta. Obě tyto zkušenosti zúročil v scénografiích pro operní a baletní inscenace realizované převážně v Ústí nad Labem, Plzni a Brně. Celou jeho tvorbu naplňuje zájem o kinetiku scény a snaha o divadelní aplikaci „filmového“ přiblížení – soustředění pozornosti diváka na detail scény. To vše se plně projevuje v jeho nejlepších inscenacích, operách Kouzelná flétna (1990), Piková dáma (1995) a zvláště pak v nedoceněné inovativní scénografii k Janáčkově Kátě Kabanové (2008).