Potenciál módního sektoru ČR: Módní design – stav a potřeby

Publikace Potenciál módního sektoru ČR: Módní design – stav a potřeby je výsledkem výzkumné práce Institutu umění navazující na projekt Mapování kulturních a kreativních průmyslů ČR (2011 -2015). Popis současné infrastruktury, výzev a návrhů na využití potenciálu současné české módy tak rozšiřuje sérii již dříve zkoumaných kulturních a kreativních odvětví (architektura, design, digitální hry, film, hudba, knihy a tisk, památky, reklama, scénická umění, software, TV a rozhlas, řemesla a výtvarné umění).

Kvalitativní výzkum zaměřený na prostředí malých značek (s méně než 10 zaměstnanci), který tvoří základ publikace, byl navržen tak, aby jeho představitelé, jak návrháři, tak i zástupci módního prostředí jakými jsou oborové organizace, módní odborníci, obchodníci, vzdělávací instituce, média, přehlídky, veletrhy a další, přicházeli s konstruktivními nápady, jak rozvinout jeho potenciál.

Výzkumu, který se v této podobě uskutečnil poprvé, se ujaly expertky z oboru: byznys konzultantka návrhářů a značek se zkušeností z oblasti výzkumu Zuzana Mandic, módní konzultantka, autorka a lektorka konceptu FashionCoach Viola Fetisová a absolventka módního návrhářství a podnikání na Via University College v Dánsku Nora Jelínek.

Publikace na více než 200 stranách nabízí historický kontext, popis současné struktury a stavu módního sektoru, přehled základních ekonomických ukazatelů, zahraničních trendů a řadu návrhů typových projektů, které mohou přispět k emancipaci a k rozvoji kreativního odvětví české módy.

Studie ke stažení v pdf

 

Řešitel

Zuzana Mandic, Viola Fetisova, Nora Jelínek

Období

2017 - 2018

Poskytovatel podpory

Ministerstvo kultury ČR

Staňte se dobrovolníkem

Dělejte, co vás baví a získejte při tom zkušenosti.

vše o dobrovolnictví

Přihlaste se k odběru newsletteru IDU

Přihlášením k odběru Newsletteru IDU vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání newsletteru.