Kvalitativní výzkum zaměřený na prostředí malých značek (s méně než 10 zaměstnanci), který tvoří základ publikace, byl navržen tak, aby jeho představitelé, jak návrháři, tak i zástupci módního prostředí jakými jsou oborové organizace, módní odborníci, obchodníci, vzdělávací instituce, média, přehlídky, veletrhy a další, přicházeli s konstruktivními nápady, jak rozvinout jeho potenciál.
Výzkumu, který se v této podobě uskutečnil poprvé, se ujaly expertky z oboru: byznys konzultantka návrhářů a značek se zkušeností z oblasti výzkumu Zuzana Mandic, módní konzultantka, autorka a lektorka konceptu FashionCoach Viola Fetisová a absolventka módního návrhářství a podnikání na Via University College v Dánsku Nora Jelínek.
Publikace na více než 200 stranách nabízí historický kontext, popis současné struktury a stavu módního sektoru, přehled základních ekonomických ukazatelů, zahraničních trendů a řadu návrhů typových projektů, které mohou přispět k emancipaci a k rozvoji kreativního odvětví české módy.