Jak lze systémově uchopit kreativní učení, jako nástroj pro dosažení cílů vzdělávacích strategií? Proč kreativita nerovná se umělecká výchova? Jak umělci, kreativci a kulturní organizace mohou vstupovat do vzdělávacího kurikula? Jak vytěžit a vyhodnotit jejich dopad na inovace, wellbeing žáků i pedagogů, společenskou odpovědnost, rovné příležitosti nebo dokonce proměnu trhu práce?
Zveme na program se zahraničními hosty z Arts Council of Wales a velšské vlády. Kreativita patří mezi čtyři hlavní pilíře a dovednosti, které tvoří základ waleského vzdělávacího kurikula. Proč je jednou ze strategii Walesu podpora kreativního učení skrz kulturu a umění? Čím se může český kontext inspirovat v souvislosti s aktuálními zkušenostmi, kdy jsou dobíhají poslední projekty kreativního učení z Národního plánu obnovy a je dokončována velká revize Rámcových vzdělávacích programů? Jak lze nastavit systémovou podporou kreativního učení pro naplňování vzdělávacích politik a strategií?
Prezentace a doprovodné debaty budou přínosné nejen pro úředníky a politiky zastřešující státní a regionální školství, ale i pro zástupce škol, kulturní organizace s přesahem do vzdělávání a zástupce kulturního a kreativního sektoru.
„Není pochyb o tom, že program byl pozitivní zkušeností a měl významný dopad na celý Wales.”
„Kromě toho proběhla plošně diskuze o přínosu a významu rozvoje kreativní pedagogiky a vzdělávání s ohledem na zavedení nového kurikula pro Wales, které zvýšilo zájem a angažovanost učitelů a škol.”
„Budování dovedností a schopností učitelů v oblasti kreativního učení bylo ústředním principem. Zpětná vazba na vzdělávání dospělých aktérů byla trvale pozitivní, učitelé změnili způsob výuky tím, že využívali nové a kreativní metody výuky.”
Přednáška proběhne 22. dubna v DOXu.
Podrobnosti včetně programu najdete na tomto odkazu.
Jako pozvánka na přednášku vyšel na webu Kreativního Česka článek Kreativní vzdělávání skrze umění podle Walesu, který přináší inspiraci k implementaci kreativního učení do kurikula. Podkladem je program Kreativní vzdělávání skrze umění (Creative Learning through the Arts), který probíhal ve Walesu v letech 2015 až 2020 a zapojilo se do něj 83 % všech místních zřizovaných škol.